dimecres, de setembre 13, 2006

Chartres

Bueno, bueno, bueno, ja torno a ser aquí i en el temps rècord de només vuit dies, no esà malament. I és que he fet el propòsit (no gaire ferm, val a dir) d'anar escrivint amb major regularitat de com vaig acabar abans de l'estiu. Miraré de fer una entradeta setmanal, i ho compensaré fent-les més curtes (tots hi guanyarem temps).

Així que vaig al gra, i us explico que, com que en acabar les vacances vaig pujar amb el cotxe per si feia alguna excursió, doncs el cap de setmana passat vaig decidir que ja feia massa que el tenia avorrit d'estar aparcat, i vaig dir-me «doncs me'n vaig a Chartres, que no sé ben bé què hi ha però ho he sentit anomenar». I resulta que hi ha una catedral gòtica de cap al segle XII. (De fet hi era abans, però es va cremar i la van haver de refer, tipus Liceu.) El que més en destaca són els vitralls, d'un blau intens, tot i que també hi ha una bona pila d'escultures a les seves tres façanes. I com que a mi no m'agraden els vitralls... doncs em vaig pulir les 128 Mb de la targeta de memòria de la càmera. Sort que no havia agafat la d'1 Gb! No patiu, no us les poso totes, només una de mostra, per si mai hi passeu a prop, no dubteu a acostar-vos-hi:

Detall del vitrall de Sant Andreu (un zoom val la pena!).
Podeu veure més imatges, amb gran detall, a
cathedrale.chartres.free.fr
i a la web del Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.

Apa, fins aviat!

NB: Vaig millorant: aquesta entrada, amb tria de foto i tot, l'he escrita en una mitja horeta :-)