diumenge, d’abril 09, 2006

Desconcertat

Bona nit!

Avui volia fer una darrera actualització del blog abans de començar, dimarts, les vacances, anat cap a casa, és a dir, cap a Sant Boi. La idea inicial era de posar alguna foto de la manif de dissabte passat, ja fos les que vaig prendre al principi a Pl. République, o dels antiavalots que hi havia al final, a Pl. d'Italie. Tanmateix, m'he despistat posant uns "complements" al firefox, i encara no he passat les fotos a l'ordinador.

Així, la segona idea era parlar d'aquests "complements", altrament dits "addons" que, si volem mantenir la terminació, podrem traduir per "afegitons". [Recordo haver llegit un article en alguna banda titulat "Who named the ons", però no l'he pogut trobar amb el google... Anava bàsicament de partícules subatòmiques, tot i que els catalans i podríem incloure algun altre mot d'interès.] N'hi ha una gran quantitat, que podeu trobar a https://addons.mozilla.org/extensions/ [o anant al menú "Tools" i llavors "Extensions" i "Get more extensions"]. En concret, jo m'he afegit Sage i Forecastfox.

El Sage et permet crear un menú (tipus bookmarks) on poses "RSS feeds" (sovint indicats amb el símbol i traduïts per "Titulars en RSS" a la web del telenotícies). En poques paraules, són com uns bookmarks dinàmics, que van canviant a mesura, per exemple, que hi ha noves notícies (el cas dels del telenotícies o de la BBC) o nous articles (el cas dels de PRL, PRA, i altres revistes científiques). Us ho recomano vivament, i també us dic que podeu incloure un feed d'aquests per aquest blog, de manera que vegeu automàticament quan vaig afegint nous posts (i així contribuir-hi habitualment!!!). Simplement, arrossegueu un símbol com aquest que hi ha d'haver a la barra d'estat del vostre navegador (la barra de sota) al menú del Sage (un cop instal.lat, naturalment!). [Si no us funciona, també poder fer-ho afegint manualment l'adreça http://unsantboiaaparis.blogspot.com/atom.xml]

Pel que fa al Forecastfox, et permet veure a la barra d'estat el temps actual i la previsió pel dia i l'endemà a una o més ciutats (vegeu la figura). Ocupa poc espai i és una informació sempre útil.

En fi, volia fer aquestes explicacions més detallades, però al vespre he sortit a prendre alguna cosa amb una col.lega i sento la necessitat de compartit amb qui llegirà això [o lo oirá quien lo escuchare leer, que deia el Cervantes --ja estic acabant el Quijote després de gairebé un any de gustosa lectura!] el desconcert que pateixo. Crec que no és cap novetat, és simplement un cas més d'incomprensió home-dona, però no per conegut deixarà el fet de tenir el seu interès (i potser us estimula a contribuir algun comentari, positiu o negatiu).

Tot comença perquè ahir (divendres) em va trucar a la feina per si feia alguna cosa aquest cap de setmana, i vam quedar que miraria si hi havia alguna cosa interessant al cinema i m'ho diria per mail. Contrastant amb l'interès mostrat el dia anterior, avui al migdia no havia dit res, així que li he enviat un sms per saber si fariem res o no, i ha dit que no tenia ganes d'anar al cine, però que podíem anar a prendre alguna cosa. Ok. Ens havíem de trobat a les 20h però, cosa tampoc sorprenent ha arribat amb retard. I llavors ha insistit que necessitava trobar una cabina perquè un tio la truqués ja que estaven posant-se d'acord per anar a un workshop a Roma. Ok. Mentre li envia per sms el número de la cabina i esperem que truqui, em diu que no és cap col.lega de feina, sino que vindria a ser la seva parella i que porta tot el dia buscant-li el bitllet per anar de Londres a Roma perquè ell és com alèrgic a internet i no té connexió. Quan al final el tio ha trucat, ja em veieu a mi a la cabina amb ella, veient com es discuteixen per l'hora dels vols, el preu, la seva conversió d'euros a lliures, i tota la pesca. I jo, clar, preguntant-me què foto tancat en aquest metre quadrat de cabina amb aquesta noia, escoltant tot això, què m'importa, i per què em quedat? Si tenia aquest merder muntat, també podia quedar-se tranquil.lament a casa seva i enllestir-lo. O engegar el tio a la merda si és incapaç de buscar-se un bitllet d'avió solet per anar a veure-la. No sé quin dels dos està més sonat però, com se sol dir, dos es barallen i rep el tercer, en aquest cas, jo. El consol és que, pel que he vist quan cercava amb el google una imatge per acabar el post, la incomprensió és probablement mútua...



... i fa anar a dormir a hores intempestives! Apa, bona nit, i tapa't!