dimarts, de febrer 21, 2006

le français c'est facile

Bon vespre,

Avui he fet un test de francès pels cursos que organitza el mateix CNRS. Per fer-lo havia d'anar "al poble del costat", Gif-sur-Yvette. M'han comentat que hi podia anar des del lab. a peu en 30-35 minuts "through the woods". (NB: Tot el que pregunto on és, s'hi pot arribar "through the woods". El que encara no m'ha dit ningú és si haig d'anar amb compte amb el llop.)

Com que desconeixia el camí exacte, i a més avui ha deixat de ploure per començar a nevar, m'ha fet decidir-me a anar en tren. Greu error! El RER no va mai a l'hora, així que m'he hagut d'esperar vint minuts a la parada d'Orsay, entre altres problemes amb què no us vull marejar. Tot plegat, he arrivat mitja hora tard, juntament amb un altre tio que ha arribat amb el mateix tren. A l'aula, només hi havia una altra noia fent l'examen, i tres professores, així que era gairebé una cosa de tu a tu.

Conversa mantinguda en entrar (en francès, és clar):
  -Com et dius?
  -Sóc en Jordi Mur Petit
  -La teva nacionalitat?
  En aquest punt, un es pregunta si hauran sentit parlar de l'Estatut... Per si de cas, responc
  -Bé, espanyola...
  -Ah, Jordi, tu ets català, no?
  -Sí, sí...
  -Clar, amb un nom així havies de ser català.
  [A les seves companyes]
  -Sí que era català, sí!
O sigui, que deuria ser el tema de conversar abans d'arribar.

Al final, la cosa ha anat prou bé, i la dona m'ha proposat d'unir-me al tercer nivell. Déu, amb quin nivell deu anar la gent per aquí, si jo que no en tinc ni idea entro directament al tercer nivell (l'últim que ells donen). Bé, de fet m'ha dit que la meva nota estava just al mig entre els que dirigien al grup 2 i al grup 3. Jo sempre nedant entre dues aigües. Ens hem decidit per apuntar alt, i així després la caiguda serà més forta... o el Chirac em donarà la nacionalitat abans de l'estiu, je,je.

En fi, que si la setmana que ve serà dura per estar reclòs a Les Houches (temperatures d'avui: mínima de -8 C i màxima de 4 C; totes les pistes i remuntadors oberts; neu en condicions perfectes per esquiar), el mes de març pot ser lamentable tot ell, amb 3 dies amb 3 hores de classe de francès non-stop. Tot sigui per la Ciència... Bé, potser tot-tot no, espero treure'n algun altre profit ;-)