dilluns, de febrer 06, 2006

Any Nou Xinès

Ara feia dies que no escrivia res, i això fa que se m'hagi acumulat la feina. Miraré d'anar-me posant al dia de mica en mica per no saturar.

Per començar, un parell de fotos del cap de setmana anterior. Divendres i dissabte vaig anar a dos concerts, un a Saint-Sulpice (els fans de cert llibre ja sabeu a on em refereixo) que commemorava els 250 anys del naixement de Mozart, i un altre al campus d'Orsay, que era força més informal (podeu veure la web de la gent que el feia aquí). Les fotos que vaig fer d'aquests concerts no van ser cap meravella. En canvi sí que me'n va sortir alguna de bona de la celebració de l'Any Nou xinès. Us en poso un parell. Primer una de curiosa:


L'Any Nou Xinès és una exclusiva de ...
(Feu clic per veure-la gran i trobar la resposta)


I ara dues de més cridaneres:

El drac típic...


...i una altra bèstia més curiosa

Com a curiositat, resulta que el dia de l'Any Nou no era el diumenge, sino el dimarts, cosa que em va comentar una visitant xinesa que hi ha al laboratori. Un altre parell de cosetes que em va dir del calendari xinès i que vaig trobar molt curioses són: que el dia 20 de gener nostre, ells l'anomenen "el dia més fred de l'any". És sorprenent que coincideixi amb la nostra "setmana dels barbuts", la més freda de l'any segons la tradició. De fet, encara hi ha més: el 4 de febrer, per ells és el "principi del retorn del bon temps" (o alguna cosa així); per nosaltres aquest any era la candelera, i ja se sap la importància d'aquest dia en les previsions meteorològiques a mitjà termini.

Hi ha 2 comentaris:

El 06 de febrer, 2006 15:51, Blogger Arnau ha dit...

Si, si, aixo de l'any xines es divertit! Jo no se com m'hi vaig trobar l'any passat i recordo que tot era molt surrealista. A l'Hotel de Ville (que hi ha de mes frances?) amb tot de dracs i danses (que hi ha de mes xines?)... No sabia, pero, aixo del dia mes fred i aquestes coses. Simple curiositat o el reflex de que la Xina va ser catalana en algun moment algid de la historia que ha passat a l'oblit? Explicaria aixo tambe el nom curios de cert restaurant?

 
El 07 de febrer, 2006 00:08, Blogger Bee ha dit...

Si et refereixes al Tan Dao Bien, t'haig de dir que li he trobat un competidor (de menor nivell, és cert). El penjaré un dia d'aquests.

Sobre la relació entre la cultura catalana i la xinesa, jo crec que no hi ha dubte dels nostres lligams. Si no ho creus, fixa't en les filles de la teva jefa... Segur que el Marco Polo també era català, o millor dit, de les illes, i es deia Marc Menorquina.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home